Weer 3 leuke dagen: Waterval, zonnen, uit gegaan.. - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Lieke Teunisse - WaarBenJij.nu Weer 3 leuke dagen: Waterval, zonnen, uit gegaan.. - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Lieke Teunisse - WaarBenJij.nu

Weer 3 leuke dagen: Waterval, zonnen, uit gegaan..

Door: Lieketeun

Blijf op de hoogte en volg Lieke

01 Mei 2011 | Kenia, Gatitu

29 - 4
Vannacht heb ik voor het eerst niet goed geslapen. Tot nu toe heb ik iedere nacht super lekker geslapen en sliep ik overal doorheen. Voor Roos is het anders, zij wordt (zelfs met oordoppen in) overal van wakker... 's Nachts regent het hier heel hard en onweert het soms. Ook zijn er een paar honden van de buren die de hele nacht lawaai maken. In de ochtend kraait de haan al voordat het licht wordt en kraait nog door tot 8 uur. Hier heb ik altijd lekker doorheen geslapen en ben nooit wakker geworden, maar vannacht was het anders. Gelukkig mocht ik van Roos nog effe blijven liggen, dat vond ik super relaxt! Ik werd wakker gemaakt toen Roos en Mara aan het ontbijt begonnen, dat was 9 uur.

Na het ontbijt werden Roos en ik naar een museum gebracht. We wisten niet wat we konden verwachten, maar we hadden er allebij niet heel veel zin in. Toen we daar aankwamen was er niemand aanwezig. Na 10 minuten kwam er iemand aan die ons veel vertelde over Kenia in de geschiedenis en nu. Roos stelde veel vragen over hoe het nu is, dat was opzich wel interessant, maar na 1,5 uur gepraat dwaaldi ik wel af... Daarna liet hij een heleboel dingen zien uit de geschiedenis, hoe de mensen vroeger leefden. Dit vond ik veel interesseanter! Het duurde allemaal erg lang, maar uiteindelijk was het wel leuk. Daarna zijn we in Nyeri gaan lunchen bij een eettentje. Daar hadden ze alleen maar friet, aardappelschijfjes van de friture, worstjes en hele kippen. Ik kreeg een kwart kip met friet, Roos nam het andere. We waren in totaal maar 3 euro kwijt en het was echt overheerlijk! Op de terugweg zijn we langs de markt gegaan. Daar heb ik fruit gekocht voor de kinderen, ze krijgen namenlijk niet vaak fruit hier. En de vitamientjes zijn wel goed voor ze, en ze vinden het ook nog eens super lekker! Ik heb 4 grote watermeloennen gekocht. Na het avond eten hebben ze heerlijk genoten van deze meloennen! Geweldig om te zien :D

Tussen 3 en 6 zijn Mara, Roos en ik nog lekker naar The Green Hills gegaan. Dat is een hotel hier in de buurt. Hier hebben we voor 3 euro lekker aan het zwembad gelegen en effe lekker genoten van de zon. Genieten in onze bikini kan dus ook, heerlijk!!!

Al met al weer een leuke dag :D

30 - 4

Vandaag werd ik voor mijn wekker wakker gemaakt door Mara. Ze kwam ons vertellen dat we welkom zijn op een Keniaanse bruiloft. Dit is natuurlijk geweldig om mee te maken dus daar zeiden we geen ‘nee’ tegen! We gingen ons snel klaarmaken en daarna samen met Jackson naar de bruiloft. Ik wist niet wat ik kon verwachten dus ik liet het allemaal maar gebeuren. We begonnen op een plein, dar kwamen alle mensen bij elkaar en de auto’s werden versiert. Er waren verschillende mensen naar ons toe gekomen om ons welkom te heten en ons wat te vertellen over deze mooie dag. Toen iedereen compleet was, gingen we met alle auto’s de bruidegom ophalen. Daarna gingen we door naar de bruid. Onderweg kwamen er veel mensen in ons busje erbij zitten. We zaten in totaal met ongeveer 20 mensen in een busje waar plaatsen zijn voor 14 personen. Het was gezellig en krap in het busje. Deze mensen waren familie van de bruidegom en ze zongen in het busje. Erg bijzonder om mee te maken, echt op een Afrikaanse manier! Daarna gingen we met zn allen naar het huis van de bruid, dansend en zingend over het smalle paatje. Eenmaal bij het huis, werden doeken op de grond gelegd en was het wachten tot ze naar buiten kwam. Toen ze in de deuropening stond, ging iedereen samen bidden. Daarna liep ze van huis weg, met een heleboel mensen achter haar aan; zoals bruidsmeisjes die haar koffer droeg.
Toen we weer bij de kerk waren wachtten we op de auto van de bruid. Er gingen een aantal mensen opheen dansel met een lied. Ik werd ook mee getrokken dus deed mee aan het ritueel! Daarna gingen wij weg, we hadden een afspraak om met de kids naar een restourant te gaan.

We haalden 7 kinderen op bij het weeshuis om ze er even uit te nemen. Dit vonden ze helemaal geweldig! We hadden friet met kip besteld. De kinderen genoten van al het lekkere eten wat ze normaal nooooit krijgen. Dit was erg mooi om te zien! En ze aten veel, ze kregen bijna het dubbele van wat ik had op! Het was een groot succes. Dit uitje koste alles bij elkaar 40 euro.

Na deze maaltijd besloten Mara en ik om nog naar het feest te gaan voor de bruiloft. We waren namenlijk uitgenodigd en ze mensen gingen er van uit dat we nog kwamen. Roos voelde zich niet lekker en besloot om te rusten. Toen Mara en ik aankwamen kwam er een vrouw naar ons toe die blij was dat we kwamen. Ze nam ons mee naar de anderen en ze zorge ervoor dat we helemaal vooraan op de eerste rij mochten zitten! Er begonnen zelfs mensen te klappen omdat we er waren! Haha! De hele dag was erg leuk. Ze gingen nog dansen en de cake eten. Het bruidspaar geeft hun ouders ook een stuk in hun mond, en dit deden ze ook bijons! Wat een eer allemaal... We gingen op eigen houtje terug, met een matattoe. Dat is een soort taxi. Na 10 minuten wachten kwam er een matattoe waar we in paste. Hier zaten we met 25 mensen in een 14 persoons busje, prop vol dus!!!!

Na het eten vroeg Jackson of ik mee wilde gaan om een biertje te drinken in Nyeri town. Dit vond ik een erg goed idee! De anderen wilden niet mee dus ik ging alleen als blanke mee. Dit was echt super leuk! We gingen naar een pub. Hier zaten bijna alleen maar mannen. Ik viel dus weer erg op! Iedereen wilde met me dansen :D Het uitgaansleven stopt op 11 uur hier, dus we gingen naar een hotel waar nog feest was. Toevallig was hier de afterparty van de trouwerij dus ik zag een aantal bekenden. Het was echt super gezellig en ze waren heel vriendelijk. Jackson en zijn vrienden waren ladderzat, ik wat aangeschoten. Dit was ook leuk om te zien. De mensen rijden hier auto als ze dronken zijn, dat was wel spannend! Maar het ging helemaal goed. Ik was om half 3 thuis.

1 - 5

Vandaag zijn we met 13 kinderen naar de Thomson Falls gegaan. Dit was een lange rit. Jackson reed en er was ook een vriend bij die ik gisteren al had ontmoet. We hebben gezellig gekletst. Onderweg hadden we autopech, we hebben 45 minuten moeten wachten voordat het opgelost was. Dit was niet zo erg, we hebben lekker in het zonnetje gezeten. Daarna konden we weer verder rijden. Toen we bij de Thomson Falls kwamen zijn we met z’n allen naar de grote waterval gegaan. Dit was een behoorlijke tocht naar beneden. De waterval was prachtig! De klim terug naar boven was nogal zwaar voor de kinderen dus hebben we nog lekker uitgerust. Daarna zijn we naar een vallei gegaan waar mooi uitzicht was. En daarna zijn we nog gestopt bij een klein meertje. Hier lagen een paar nijlpaarden te badderen. Super om te zien! Jackson vertelde ons dat dit een van de gevaarlijkste wilde dieren zijn hier in de buurt. Elke week wordt wel iemand door deze dieren vermoord…
De rit terug duurde erg lang! We waren pas om half 8 terug. De kinderen hebben wat gegeten en daarna zijn ze snel naar bed gegaan. Dit uitje koste alles bij elkaar 4700 shilling. De benzine is erg duur op het moment, en we hebben vadaag misschien wel meer dan 5 uur gereden.

  • 01 Mei 2011 - 19:28

    Koen:

    Wat een prachtige gebeurtenissen beleven jullie daar. Nu maar hopen dat het met de gezondheid goed blijft gaan. Is Roosje al weer een beetje beter?

  • 01 Mei 2011 - 20:59

    Katja:

    Wat een spannende verhalen allemaal zeg! Uit stap in Kenia :) En lekker sportief! Geniet er van en ik hoop met Koen mee dat jullie fit blijven! Liefs voor jullie tweetjes x

  • 01 Mei 2011 - 21:01

    Milou Daniels:

    Tot Morgen!

  • 03 Mei 2011 - 05:13

    PapaPeter:

    Volgens mij haal je er helemaal uit wat er in zit. Leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 28922

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 23 December 2011

Lieke in India!

23 April 2011 - 21 Mei 2011

Mijn reis naar Kenia

Landen bezocht: