11 en 12 mei. Eindelijk zon! - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Lieke Teunisse - WaarBenJij.nu 11 en 12 mei. Eindelijk zon! - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Lieke Teunisse - WaarBenJij.nu

11 en 12 mei. Eindelijk zon!

Door: Lieketeun

Blijf op de hoogte en volg Lieke

12 Mei 2011 | Kenia, Gatitu

11 - 5

Vandaag was mijn minst leuke dag! Toen ik opstond vanmorgen, was ik behoorlijk ziek. Ik had niet goed geslapen omdat ik misselijk was en naar de wc moest. Nee, ik had geen kater van de dag ervoor! Maar ik voelde me ook niet koortserig ofzo. Het was alleen maar mijn buik die moeilijk deed... Ik heb nog een hele tijd op bed gelegen. De andere vrijwilligers zijn met de kids naar een restourant gegaan en hebben daar heerlijk gegeten. Ik wilde wel mee, maar ik moest even blijven liggen. Daardoor liep ik wel friet met kip mis :(
In de middag voelde ik me al stukken beter. We waren uitgenodigd om bij de moeder van Jackson te eten, Purity. Ze had erg haar best gedaan om lekkere chapati te maken (soort pannekoek) en ze had haar lekkerste kip geslacht, speciaal voor ons! Het smaakte heerlijk en het was erg gezellig om bij het kampvuur te eten. Op een gegeven moment begon het te eten, en we waren verplicht om naar binnen te gaan. We zijn optijd gaan slapen.

12 - 5

Vanmorgen was ik om half 9 uur opgestaan, dat was redelijk uitslapen dus! Ik had me voorbereid om naar de pasisschool te gaan om een muziek lesje te geven. Ik was om 10 uur klaar voor vertrek. Maar zoals het meestal gaat hier in Kenia, was Jackson me waarschijnlijk vergeten. Ik trof hem namelijk aan in de tuin, hard aan het werk met zijn vrienden. Uiteindelijk zijn we dus later vertrokken. Samen met Milou en Mara gingen we naar de school. Ik ging naar groep 8 en heb daar ongeveer een half uur voor de klas gestaan. De kinderen waren wel wat verlegen, maar ze vonden het erg leuk om te doen. Aan het einde van de les, stonden er een heleboel andere kinderen aan het raam te kijken en probeerde mee te zingen. Toen we naar buiten liepen wilden alle kinderen dat ik ook hun klas in kwam. Maar we gingen weer terug naar het weeshuis.
Toen we terug waren hadden we een gesprekje mer Jackson over geld, waar we nog goeie sponseringen in konden besteden. Ik dacht dat het een kort gesprekje zou zijn, maar we hebben uiteindelijk bijna een uur gepraat. Er is zelfs een lerares op bezoek gekomen. Ze komt speciaal voor een gehandicapt meisje, Joy. We hebben samen besloten om deze juf geld te geven zodat ze Joy gaat leren praten. Een hele mooie bijdrage! Ze staan samen op de foto. Ik had er niet bij nagedacht, maar we zaten in de zon en ik had me niet ingesmeerd. Net als de rest waren we allemaal verbrand :S Kijk maar op de foto, daar die je Roos en ik... Zwaar verbrand......
Na het gesprek mocht ik bij Baboe achterop de motor, we gingen met zn 4e naar Green Hills, even aan het zwembad liggen. Dit was echt heerlijk genieten! Lekkere lunch gehad en even vakantie gevoel geproeft met een malibu cala erbij. Heerlijk!!!
Thuis had Roos 165 pannekoeken gebakken, respect! Alle kinderen en wij vrijwilligers hebben genoten van de lekkere hollandse pannekoeken, gezellig met kaarslicht omdat de stroom uitgevallen was. Een heerlijke dag, vergeleken met gisteren... 's Avonds nog gezellig zitten kaarten met de anderen. Alleen tot de schrik van Sylvia was er een grote spin op de wc. Het was een andere soort dan we eerder gezien hebben. We riepen Grace (huismoeder) en ze vertelde dat het een hele giftige spin was! hij lijkt klein op de foto, maar in het echt is hij zo groot als mijn handpalm. Grace was de heldin en heeft hem snel vermoord... We kunnen weer gerust gaan slapen.

  • 12 Mei 2011 - 19:01

    Koen:

    Pannekoeken en verbranden. 2 dingen waar Roosje goed in is en toch combineert ze die 2 dingen niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 28918

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 23 December 2011

Lieke in India!

23 April 2011 - 21 Mei 2011

Mijn reis naar Kenia

Landen bezocht: