Dinsdag 26-4 - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Lieke Teunisse - WaarBenJij.nu Dinsdag 26-4 - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Lieke Teunisse - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26-4

Door: Lieketeun

Blijf op de hoogte en volg Lieke

26 April 2011 | Kenia, Gatitu

Nou, ik moet zeggen dat ik blij ben met mijn internet. Op mijn eerste dag vertelde Jackson dat we snel internet zouden aanschaffen. Maar op de Keniaanse manier is 'snel' dus na 3 dagen... Maarja, ik heb nu eindelijk internet :D Dus vanaf nu
zal ik iedereen op de hoogte houden van mijn verhalen.

Al mijn foto's komen op facebook, daar kan ik meer foto's op kwijt, en het kostenloos. Dus kijk snel op facebook!

Vandaag waren we om 8 uur wakken, maar de mamma's lagen nog lekker in bed. Ze waren dus iets later. Toen het tijd was voor de kids om op te staan, kwam ik op hun kamer waar iedereen nog lekker lag te slapen. Toen zei ik: "Good morning, it's wake utime." Op dat moment sprongen de kinderen juigend en blij uit bed. Geweldig om te zien!
Na het eten hebben Roos en ik met de oudste kinderen geknoopt. We gingen allemaal vriendschapsarmbandjes maken van de garen die we van onze lieve handwerkjuf Paula hebben meegekregen. De kinderen snapten onze uitleg goed, het zijn snelle leerlingen! We deden het 1 keer voor en de kinderen gingen allemaal als een speer! Helemaal super! Later hebben we ook kaartspellen met de kids gedaan. We leerden ze 'ezelen'. Dit vonden ze ook al super leuk! De kinderen kunnen alles heel lang volhouden...

Daarna hebben we Stanley ontmoet, dit is de man van de safari. We hebben een aantal dingen besproken en kortgesloten. Daarna nam hij ons mee naar de stad waar we voedselpakketten samen gingen stellen. Deze voedselpaketten gaan we misschien morgen rondbrengen naar gezinnen in dit dorp die het heel slecht hebben. In deze voedselpaketten zit: meel, zout, suiker, bonen, rijst, ugali, zeep, boter en thee. 1 paket kost 1000 shilling, dus nog geen 10 euro. Toen we buiten gingen wachten, gebeurden er iets erg interessants. Er kwam een straatkind bedelen om eten. We hadden heb een brood gegeven om uit te delen. Toen hij weg liep, kwamen er ineens meer op ons af. We deelden een paar snoepjes uit. Toen wij het genoeg vonden, bleven ze vragen om meer. We hebben ze duidelijk gemaakt dat we niet meer geven, en dat ze weg moesten gaan. Dat deden ze niet. Toen we opgehaalt werden gingen ze pas weg.

Terug bij het weeshuis vroeg Mara of we mee wilden gaan naar een meisje hier in de buurt. Het is een Kiniaans meisje die even oud is als ons. We zijn daar een uurtje op bezoek gegaan en hebben gezellig gekletst. Nu weet ik nog meer over de cultuur hier en over het studentenleven in Nayrobi. Erg leuk!

Na het eten hebben we niets meer gedaan, alleen maar internetten :)

Morgen gaan we met een paar kinderen naar een fishfarm en naar watervallen. Leuk leuk leuk!!!

  • 26 April 2011 - 20:28

    PapaPeter:

    Goh Lieke, leuk dat je het goed naar je zin hebt. Wat je vertelt, is voor mijn heel erg herkenbaar. Geniet ervan en als je ergens over twijfelt, stem het dan af met de leiding (of met mij...:-). Veel plezier en ik leef met je mee.

  • 26 April 2011 - 20:47

    Katja:

    He Lieke en Roos, wat klinkt dat allemaal leuk, spannend en interessant!! Wel heftig he, van die bedelende kindjes die dan niet meer weg willen gaan...poeh! Maar jullie doen echt goede dingen! Keep up the good work!! liefs
    ps ik heb een klein bedragje overgemaakt...

  • 27 April 2011 - 06:19

    Loeka:

    gaaaaaaaaaaf jongens!
    echt super allemaal. als je t allemaal in dit tempo volhoudt dan heb je over 4 weken wel meer gedaan en gezien dan alleen kenia : p
    genietze!


  • 27 April 2011 - 06:40

    Mam:

    Ha meissie, fijn te lezen dat je kunt internetten en je verhalen met ons kunt delen. Een hele fijne tijd gewenst maar.... kiek good oet!!!

  • 27 April 2011 - 07:26

    Koen:

    Hoi Dames,

    Wat leuk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik hoorde niets van Roosje dus heb ik jou site maar opgezocht.

    Geniet er nog lekker van, KNUFFEL

  • 27 April 2011 - 08:17

    Jolijn:

    Leuke verhalen. Keep them coming! Kus!

  • 28 April 2011 - 16:22

    Jaime:

    hey schatje...
    ik heb ook internet kunnen vinden :D
    ben blij om te lezen dat je het zo na je zin hebt, je vond het natuurlijk toch spannend om te gaan en dan valt het gelukkig niet tegen...
    zal zo vaak als kan internet opzoeken om je verhalen bij te houden :)
    dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 28924

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 23 December 2011

Lieke in India!

23 April 2011 - 21 Mei 2011

Mijn reis naar Kenia

Landen bezocht: